Зниження "зеленого" тарифу: ВР у вівторок розгляне законопроект у 2-му читанні

Глава Верховної Ради Дмитро Разумков підписав розпорядження про скликання позачергової сесії Верховної Ради на 21 липня.

Під час відповідного засідання парламенту планується розгляд 20 проектів постанов і законопроектів, у т.ч. №3658 (про зниження зеленого тарифу), який був прийнятий Верховною Радою у першому читанні 3 липня.

Нагадаємо, редакція документу, схвалена в першому читанні, передбачала

1) зменшення розмірів «зелених» тарифів з 01.07.2020 для об'єктів введених в експлуатацію з 01.07.2015 до 31.12.2019 для СЕС більше 1 МВт на 15%, для СЕС менше 1 МВт на 10% та для ВЕС на 7,5%;

2) зменшення розмірів «зелених» тарифів з 01.07.2020 для СЕС і ВЕС, введених в експлуатацію з 01.01.2020 на 2,5%;

3) встановлення граничного розміру «зеленого» тарифу для об'єктів відновлюваної енергетики, що введені в експлуатацію до 30.06.2015, що дозволить зменшити розмір «зелених» тарифів для таких об'єктів до 52%;

4) обмеження строків введення в експлуатацію нових СЕС для отримання «зеленого» тарифу, шляхом зменшення з 01.08.2020 розмірів «зеленого» тарифу для таких об'єктів на 50%.

5) запровадження з 2022 року (50% у 2021 році) повної відповідальності за небаланс своїх фактичних та акцептованих (прогнозних) графіків виробництва електроенергії для всіх виробників з ВДЕ, що створить для таких суб'єктів економічні стимули для підвищення точності прогнозування своїх графіків відпуску електричної енергії і сприятиме розвитку сектору балансуючих потужностей. При цьому розмір допустимої похибки прогнозування складатиме для ВЕС - 10%, для СЕС - 5%;

6) визначення оператора системи передачі відповідальним за компенсацію недовідпущеної виробниками ВДЕ електричної енергії, внаслідок виконання ними диспетчерських команд на зменшення та/або обмеження навантаження, відповідно до методики, яка затверджується Регулятором;

7) надання державних гарантій стосовно незмінності законодавства, чинного на день прийняття цього Закону, для виробників за «зеленим» тарифом.

Законопроектом також передбачається вдосконалення процедури організації і проведення аукціонів з розподілу квоти підтримки шляхом внесення змін до статті 93 Закону України «Про альтернативні джерела енергії», в т.ч.

1) забезпечення можливості участі в аукціонах СЕС, які розміщуються на дахах/фасадах будівель та капітальних споруд;

2) запровадження можливості проведення аукціонів на визначених дахах та/або фасадах будівель та інших капітальних споруд, по аналогії з механізмом проведення аукціонів з земельними ділянками, у томи числі споруд державної та комунальної власності;

3) визначення Кабінету Міністрів відповідальним за встановлення щорічного графіку проведення аукціонів;

4) чітке визначення максимального розміру цінової пропозиції на аукціоні залежно від виду ВДЕ і року введення енергооб'єкту в експлуатацію;

5) запровадження можливості проведення аукціонів за окремими видами альтернативних джерел енергії та аукціонів для інших (крім СЕС та ВЕС) альтернативних джерел енергії;

6) посилення вимог обов'язкової участі ВЕС в аукціонах, без можливості введення енергооб'єктів на три вітротурбіни в рамках «зеленого» тарифу;

7) зменшення мінімально обов'язкового розподілу частки квоти по технологіям з 15% до 10%.

8) підвищення частки річної квоти підтримки, яку може отримати один кінцевий бенефіціарний власник (контролер) з 25 до 35 відсотків, що відповідає Закону України «Про захист економічної конкуренції»;

9) підвищення гнучкості організації аукціонів шляхом надання Кабінету Міністрів України можливості встановлювати максимальну потужність об'єкту - переможця, регіональні квоти залежно від пропускної спроможності мережі;

10) уточнення процедури верифікації завершення будівництва об'єкту: замість початку відпуску електроенергії в мережу - надання акту виконаних робіт з приєднання енергооб'єкту до мережі ОСР/ОСП.

Зміни, що передбачаються законопроектом, закріплені у Меморандумі про взаєморозуміння між органами державної влади України та виробниками з ВДЕ, асоціаціями, що представляють їх інтереси, який був підписаний 10.06.2020.

Крім того, зважаючи, що значна частина об'єктів відновлюваної енергетики в Україні була побудована інвесторами з використанням кредитних коштів, Урядом проведено роботу з державними та Національним банком України щодо прийнятності пропонованих умов добровільної реструктуризації «зелених» тарифів в рамках кредитних програм, за якими були надані відповідні позики, - йдеться в пояснювальній записці.

За оцінками Кабміну, прийняття законопроекту дозволить:

- зменшити прогнозований дефіцит кошторису ДП «Гарантований покупець» на понад 6,4 млрд грн в рік;

- зменшити видатки за врегулювання небалансів, спричинених виробниками з ВДЕ, на понад 1 млрд грн в рік;

- зменшити сумарний обсяг виплат за «зеленим» тарифом на понад 2 млрд євро;

- вдвічі знизити прогнозований обсяг обмежень виробництва електроенергії об'єктами відновлюваної енергетики та атомними електростанціями;

- удосконалити процедуру організації та проведення аукціонів з розподілу квоти підтримки та прискорити її запровадження, що дозволить знизити вартість «зеленої» електроенергії та узгодити темпи розвитку галузі з технічними можливостями ОЕС України до інтеграції об'єктів відновлюваної енергетики.




Comments

    No results found.